Obsah stránky

Inventarizace majetku obce

čtvrtek, 29. září 2016 | Ostatní

 

Z připravených materiálů pro jednání RO 3.10.2016:


Plán inventarizace na rok 2016


1) Jmenování předsedy a členů hlavní  inventarizační komise
     Provede starosta nejdéle do:  17.10.2016            
     Starosta zároveň rozhodne o způsobu jejich uvolnění pro tuto mimořádnou práci a rozhodne o případné odměně za práci navíc. 

2) Návrh členů event. dílčích inventarizačních komisí
    Návrh podá starostovi současně s návrhem na způsobu uvolnění a případnou odměnu předseda HIK nejdéle do:  11.11.2016

3) Jmenování členů dílčích inventarizačních komisí
     Provede starosta současně s rozhodnutím o uvolnění a případné odměně nejdéle do:  30.11.2016

4) Školení členů inventarizačních komisí.
    Seznámení s požadavky zákona o účetnictví na inventarizaci, vnitřní směrnicí o provedení  inventarizace, povinnostmi a právy členů inventarizačních komisí, sepsání zápisu o provedení této instruktáže podepsaného  všemi  členy inventarizačních komisí.
     Zajistí předseda hlavní inventarizační komise nejdéle do:  12.12.2016

5) Provedení přípravných prací pro fyzické i dokladové inventury.
    Zajistit podle účtového rozvrhu výchozí podklady pro provedení inventur (evidence dlouhodobého majetku,  zásob, finančního majetku, pohledávek a závazků). Vyžádat od odpovědných pracovníků písemné prohlášení o tom, že k počátku inventury byly všechny příjmové, výdajové a další doklady předány účtárně k zaúčtování.Event. kontrola všech používaných měr a vah. Rozdělením inventarizovaného majetku a závazků mezi  jednotlivé DIK podle uživatelů, odpovědných osob a podle míst, kde prostředky jsou fyzicky uloženy.  Vypracování podrobného plánu fyzických i dokladových inventur.
     Provede HIK ve spolupráci s DIK nejdéle do: 30.12.2016

 6) Provedení fyzických i dokladových inventur včetně vypracování inventurních soupisů      (podle podrobného plánu dle bodu 5).

     Pod průběžným dozorem předsedy HIK zajistí všechny inventarizační komise nejdéle do:  16.1.2017

 7) Porovnání stavů zjištěných při inventurách se stavy v účetnictví.
     Porovnání inventurních soupisů se stavy v účetnictví, zjištění inventarizačních rozdílů (mank, schodků a přebytků). Prověření' jejich vzniku (příčiny a charakteristiky) a velikosti.      Zajištění vyjádření odpovědných pracovníků k těmto rozdílům. Zjištění správnosti ocenění majetku a závazků v účetnictví.
     Pod dozorem předsedy HIK provedou všechny DIK nejdéle do: 20.1.2017

8) Zhodnocení provedené inventarizace a předání výsledků starostovi
    Zpracování inventarizačního zápisu, návrhu na vypořádání inventarizačních rozdílů a návrhu dalších opatření (zhodnocení technického stavu a event. poškození majetku, návrhy na nezbytnost provedení údržby, oprav, tech. zhodnocení, anebo návrhy na vyřazení, prodej majetku, zhodnocení využitelnosti a upotřebitelnosti  majetku, atd.).
    Provede předseda HIK ve spolupráci s předsedy DIK nejdéle do: 20.1.2017

9) Rozhodnutí o vypořádání inventarizačních rozdílů a dalších navržených opatření vyplývající  z inventarizace ¬
    Provede starosta ve spolupráci s předsedou HIK nejdéle do: 20.1.2017

10) Projednáni výsledků inventarizace včetně rozhodnutí o vypořádání inventarizačních rozdílů a provedení nezbytných opatření v zastupitelstvu obce.
      Provede starosta ve spolupráci s předsedou HIK nejpozději do: termínu předložení účetní uzávěrky roku na krajský úřad.

 

  Dne:         26.9.2016                                                           Starosta: František Kopřiva v.r.      

 

 

 

Prohlášení o přístupnosti   |   Odběr novinek   |   Kontakty
Obce na webu s.r.o.

Webové stránky pro obce a občany provozuje Obce na webu s.r.o.

Používáme soubory cookies. Svůj souhlas můžete změnit v nastavení souhlasu s využitím cookies.