Z připravených materiálů pro jednání RO 3.10.2016:
Plán inventarizace na rok 2016
1) Jmenování předsedy a členů hlavní inventarizační komise
Provede starosta nejdéle do: 17.10.2016
Starosta zároveň rozhodne o způsobu jejich uvolnění pro tuto mimořádnou práci a rozhodne o případné odměně za práci navíc.
2) Návrh členů event. dílčích inventarizačních komisí
Návrh podá starostovi současně s návrhem na způsobu uvolnění a případnou odměnu předseda HIK nejdéle do: 11.11.2016
3) Jmenování členů dílčích inventarizačních komisí
Provede starosta současně s rozhodnutím o uvolnění a případné odměně nejdéle do: 30.11.2016
4) Školení členů inventarizačních komisí.
Seznámení s požadavky zákona o účetnictví na inventarizaci, vnitřní směrnicí o provedení inventarizace, povinnostmi a právy členů inventarizačních komisí, sepsání zápisu o provedení této instruktáže podepsaného všemi členy inventarizačních komisí.
Zajistí předseda hlavní inventarizační komise nejdéle do: 12.12.2016
5) Provedení přípravných prací pro fyzické i dokladové inventury.
Zajistit podle účtového rozvrhu výchozí podklady pro provedení inventur (evidence dlouhodobého majetku, zásob, finančního majetku, pohledávek a závazků). Vyžádat od odpovědných pracovníků písemné prohlášení o tom, že k počátku inventury byly všechny příjmové, výdajové a další doklady předány účtárně k zaúčtování.Event. kontrola všech používaných měr a vah. Rozdělením inventarizovaného majetku a závazků mezi jednotlivé DIK podle uživatelů, odpovědných osob a podle míst, kde prostředky jsou fyzicky uloženy. Vypracování podrobného plánu fyzických i dokladových inventur.
Provede HIK ve spolupráci s DIK nejdéle do: 30.12.2016
6) Provedení fyzických i dokladových inventur včetně vypracování inventurních soupisů (podle podrobného plánu dle bodu 5).
Pod průběžným dozorem předsedy HIK zajistí všechny inventarizační komise nejdéle do: 16.1.2017
7) Porovnání stavů zjištěných při inventurách se stavy v účetnictví.
Porovnání inventurních soupisů se stavy v účetnictví, zjištění inventarizačních rozdílů (mank, schodků a přebytků). Prověření' jejich vzniku (příčiny a charakteristiky) a velikosti. Zajištění vyjádření odpovědných pracovníků k těmto rozdílům. Zjištění správnosti ocenění majetku a závazků v účetnictví.
Pod dozorem předsedy HIK provedou všechny DIK nejdéle do: 20.1.2017
8) Zhodnocení provedené inventarizace a předání výsledků starostovi
Zpracování inventarizačního zápisu, návrhu na vypořádání inventarizačních rozdílů a návrhu dalších opatření (zhodnocení technického stavu a event. poškození majetku, návrhy na nezbytnost provedení údržby, oprav, tech. zhodnocení, anebo návrhy na vyřazení, prodej majetku, zhodnocení využitelnosti a upotřebitelnosti majetku, atd.).
Provede předseda HIK ve spolupráci s předsedy DIK nejdéle do: 20.1.2017
9) Rozhodnutí o vypořádání inventarizačních rozdílů a dalších navržených opatření vyplývající z inventarizace ¬
Provede starosta ve spolupráci s předsedou HIK nejdéle do: 20.1.2017
10) Projednáni výsledků inventarizace včetně rozhodnutí o vypořádání inventarizačních rozdílů a provedení nezbytných opatření v zastupitelstvu obce.
Provede starosta ve spolupráci s předsedou HIK nejpozději do: termínu předložení účetní uzávěrky roku na krajský úřad.
Dne: 26.9.2016 Starosta: František Kopřiva v.r.