Obec Lipovec

Obsah stránky

Prosím o radu.

Prosím o radu.


Je mi vyčítáno, že se málo starám o své spoluobčany, prosím zkuste mně poradit, jak řešit některé připomínky spoluobčanů.

1. Jak donutit stavebníky rodinných domků, aby všichni postavili svoje obydlí do 31.12.2017 (třeba) ??

Můj názor: Každý, tedy většinou každý, kdo staví, chce bydlet co nejdříve ve svém. Každý má jiné podmínky – finanční, rodinné, časové atd… No a kdo koupí stavební pozemek a nestaví – v podstatě nelze donutit (někdy je otázkou, proč dotyčný nestaví, či proč se mění jenom majitelé stavebních pozemků). Naopak, kdo koupí stavební pozemek, a chce spojit svůj život s Lipovcem, tomu bych „klacky pod nohy neházel“ (samozřejmě, všechno má hranice).
Myslíte, že je to špatně? Myslíte, že to pochopí stěžovatel?
Co mám jako starosta udělat?
 
2. Jak donutit stavebníky, aby na stavbě nepracovali („nezpůsobovali hluk“) dříve jak 7.00 ( či raději od 8.00) a nejpozději do 20.00 hod. ( a to i v pracovní dny)??

Můj názor: Je to otázka sousedských vztahů a nějaké „ohleduplnosti“. Na straně druhé – pokud je „velká brigáda“ ( a není každý den) toleroval bych to….Naopak, kdo koupí stavební pozemek a....
Myslíte, že je to špatně? Myslíte, že to pochopí stěžovatel?
Co mám jako starosta udělat?

3. Jak řešit (nebo zakázat pořadatelům další „zábavy“)  hodovou zábavu a zpěv či řev  v 4.30 ???

Můj názor: Opět si myslím, že se jedná o sousedskou ohleduplnost a zvážení resp. posouzení pořadatelů. Spíše bych se přikláněl „hody“ jsou „hody“.
Myslíte, že je to špatně? Myslíte, že to pochopí stěžovatel?
Co mám jako starosta udělat?

4. Jak zakázat jízdu dětí na kole či koloběžkách na místních komunikací ??

Můj názor: Pokud je nedaleko rodič (či jiný dospělí) nechť jezdí.
Myslíte, že je to špatně? Myslíte, že to pochopí stěžovatel?
Co mám jako starosta udělat?

5. Jak řešit „hlasitý“ projev dětí či dokonce „nadávání“ či „hrubé výrazy“ dětí ??

Můj názor: Pokud si troufnu - napomenu. Ale musím počítat s odezvou – zde především vidím hlavní roli  rodičů při výchově svých ratolestí (a trochu i školy).
Myslíte, že je to špatně? Myslíte, že to pochopí stěžovatel?
Co mám jako starosta udělat?


6. Jak  řešit, že „někdo“ bydlí v nezkolaudovaných „barácích“ ??

Můj názor: Je to riziko především stavebníka (při „malérech“  - třeba ve vztahu k pojišťovně, ale i úrazy). Možná i stavebního úřadu.
Myslíte, že je to špatně? Myslíte, že to pochopí stěžovatel?
Co mám jako starosta udělat?


7. Jak řešit vypouštění „lidských výkalů“ do vodoteče (černý a „smradlavý“ potok) v sobotu ráno ??

Můj názor: „Těžká“ bezohlednost dotčeného (když už – ale to by nemělo nastat, tak v noci či při trvalém dešti).
Myslíte, že je to špatně? Myslíte, že to pochopí stěžovatel?
Co mám jako starosta udělat?

8. Jak řešit odstranění „trvale“  zaparkovaného auta na veřejném prostranství s propadenou „technickou“ ?

Můj názor: Benevolentní zákony a opět „těžká bezohlednost“ majitele ( „lustrovat“ a zjišťovat majitele vozidla ((pokud to není vrak – propadená technická nestačí)) v registru vozidel či u policie se nemůže, nesmí).
Myslíte, že je to špatně? Myslíte, že to pochopí stěžovatel?
Co mám jako starosta udělat?

9. Myslíte si, že „kartářka“ je něco zakázaného či dokonce „ďábelského“  ( a jako starosta bych to měl na veřejných akcích zakázat) ??
Můj názor: Každý by měl mít svůj názor a měl by vědět co může a nemůže – třeba na základě životních zkušeností. Nejsem pro „vzývání alláha“, ani „vymítání ďábla“ a nesouhlasím ani s návratem do „středověku“….
Myslíte, že je to špatně? Myslíte, že to pochopí stěžovatel?
Co mám jako starosta udělat?


Prosím, zkuste mně poradit, jak tyto problémy řešit a dotyčným tak pomohl (protože jsem „jejich“ starosta….).

Diskuse

Jméno
Kontrola
+ 1 = 10
Text komentáře (Není povoleno použití HTML tagů ani žádný druh reklamy)

Výpis komentářů

Zuzana Zorníková
(IP: 188.75.172.17)
21.10.2016 | 22:38
Vážený pane starosto, nedá mi to neregovat. K bodu 1. a bodu 6. s Vámi naprosto souhlasím a nenapadlo by mě zkoumat, kdo zkolaudováno má a kdo nikoliv, jelikož je to na svědomí každého stavebníka, stěžovatel se zřejmě nudí. Bod 2. Sama nemám ráda, když někdo dělá hluk v 6hod. ráno, ale když to není denně, tak každý alespoň trošku tolerantní člověk to pochopí. Tudíž s vámi opět souhalsím. Bod 3. Lidé se bavili vždy a je dobře, že se ještě bavit chodí, stěžovateli bych navrhla zavřít okno a vzít si prášek :-) Jak píšete hody jsou hody a ty tady patří. 4,Tento bod mě tedy "pobavil" nejvíce a stěžovatele bych se zeptala, kde mají děti jezdit jinde než na místní komunikaci?? Když tady mohou jezdit motocykly, proč ne kola a odrážedla??? 5, Stěžovatel evidentně nepochopil vaši funkci, toto je věc rodičů a každy z nás může maximálně napomenout, ale na obci bych toto rozhodně neřešila, stěžovatele bych poslala k odbornému lékaři. 7.Toto je snad jediná připomínka, která ma hlavu a patu. Toto bych určitě řešila, kdybychom to dělali všichni, asi by se nám tu moc pěkně nežilo. Předpokládám, že moc dobře víte, kdo to dělá a ze zákona máte "páku" jak na něj. 8, Tady opět si myslím, že víte, kdo je majitelem vraku a řešila bych to. Nevyznám se v zákonech, ale právník by jistě poradil jak na majitele. 9,Kartářka je člověk jako každý jiný, tento požadavek stěžovatele nechápu a vůbec bych toto neřešila. Nesmysl. Závěrem bych Vám chtěla říct, že stěžovatelství je jako chronické onemocnění a nic s tím provděpodobně neuděláte, protože i kdyby jste všechny tyto věci zakázal a vyřešil, tak si stěžovatel vymyslí jiné "nesmysly". Doporučuji stěžovateli poohlídnout se po samotě u lesa a Vám toto přecházet a vůbec se tím netrápit, myslím, že zkušenosti a selský rozum vám nechybí. Hodně trpělivosti přeji.
Odkaz: http://
Zuzana Zorníková
(IP: 188.75.172.17)
21.10.2016 | 21:56
Vážený pane starosto, nedá mi to neregovat. K bodu 1. a bodu 6. s Vámi naprosto souhlasím a nenapadlo by mě zkoumat, kdo zkolaudováno má a kdo nikoliv, jelikož je to na svědomí každého stavebníka, stěžovatel se zřejmě nudí. Bod 2. Sama nemám ráda, když někdo dělá hluk v 6hod. ráno, ale když to není denně, tak každý alespoň trošku tolerantní člověk to pochopí. Tudíž s vámi opět souhalsím. Bod 3. Lidé se bavili vždy a je dobře, že se ještě bavit chodí, stěžovateli bych navrhla zavřít okno a vzít si prášek :-) Jak píšete hody jsou hody a ty tady patří. 4,Tento bod mě tedy "pobavil" nejvíce a stěžovatele bych se zeptala, kde mají děti jezdit jinde než na místní komunikaci?? Když tady mohou jezdit motocykly, proč ne kola a odrážedla??? 5, Stěžovatel evidentně nepochopil vaši funkci, toto je věc rodičů a každy z nás může maximálně napomenout, ale na obci bych toto rozhodně neřešila, stěžovatele bych poslala k odbornému lékaři. 7.Toto je snad jediná připomínka, která ma hlavu a patu. Toto bych určitě řešila, kdybychom to dělali všichni, asi by se nám tu moc pěkně nežilo. Předpokládám, že moc dobře víte, kdo to dělá a ze zákona máte "páku" jak na něj. 8, Tady opět si myslím, že víte, kdo je majitelem vraku a řešila bych to. Nevyznám se v zákonech, ale právník by jistě poradil jak na majitele. 9,Kartářka je člověk jako každý jiný, tento požadavek stěžovatele nechápu a vůbec bych toto neřešila. Nesmysl. Závěrem bych Vám chtěla říct, že stěžovatelství je jako chronické onemocnění a nic s tím provděpodobně neuděláte, protože i kdyby jste všechny tyto věci zakázal a vyřešil, tak si stěžovatel vymyslí jiné "nesmysly". Doporučuji stěžovateli poohlídnout se po samotě u lesa a Vám toto přecházet a vůbec se tím netrápit, myslím, že zkušenosti a selský rozum vám nechybí. Hodně trpělivosti přeji.
Odkaz: http://
Alena Rajnochová
(IP: 188.75.172.17)
20.10.2016 | 17:18
Dobrý den, poslední dobou si pročítám Vaše články a děkuji za ně. Myslím, že je dobře vědět, co se kolem děje. Zatím jsem vždy přečetla a nereagovala, nicméně tento článek mě vytočil a proto reagovat budu. K bodu 1 a 2 bych řekla, že ,, stěžovateli´´ ani tak nejde o hluk ze stavby nebo o stavbu samotnout. Problém bude v tom, že ,, stěžovateli´´ vadí naprosto všechno, co souvisí s každodenním běžným životem , ať je to hluk ze stavby, sečení trávy, řezání dřeva, startování auta, štěkání psů, křik dětí, mluvení snad i zpěv ptáků, snad nevadí pouze kočičí mňoukání. Řekla bych, že ten kdo nedokáže žít v komunitě lidí patří do lesa, doporučila bych Perníkovou chaloupku, ta je, jak všichni víme hluboko v lese, ale i v tomto případě věřím, že budete mít ,, stěžovatele´´ 3x týdně v kanceláři a budete řešit třeba řev ptáků nebo hluk při padání šišek. K bodu 3 tady vůbec nechápu na co si ,, stěžovatel´´ stěžuje, hodové zábavy mají datum konání předem dané a proto není nic jednoduššího než do igelitky sbalit jídlo na 4 dny a odjet daleko pryč od toho hrozného hluku a řevu. K bodu 4, ten bych vůbec neřešila, děti rády jezdí na kolech a koloběžkách a jak všichni víme po poli se jezdit nedá, proto logicky jezdí po cestě, nevím, kde se to řeší jinak. Řekla bych, že jinde se tímto snad ani nikdo netrápí. Tady bude problém v tom, že ,, stěžovateli´´ vadí děti celkově to se týká i bodu 5. Jako starosta bych nad tímto mávla rukou . Na závěr přeji pevné nervy
Odkaz: http://
Petra Košťálová
(IP: 188.75.172.17)
17.10.2016 | 23:11
Pane starosto, moje rada, ač věřím, že neuspokojivá.... Ad.1;2;4;5 Stále tady mluvíte o ohleduplnosti a sousedských vztazích... A kde je zmíněna ohleduplnost a tolerance stěžovatele? Podle mého názoru,zmíněné stížnosti nejsou v rozporu s jakoukoliv obecní vyhláškou, či dokonce zákonem a lidem, kteří nejsou schopni a ochotni respektovat daná pravidla ve společnosti, ve které žijí, se pokud vím, říká "NEPŘIZPŮSOBIVÍ OBČANÉ". A s těmi je kříž všude... Nezbývá, než se obrnit trpělivosti.... Přeji mnoho sil
Odkaz: http://
Datum a čas: 17.10.2016 09:44
Napsal: Obec Lipovec
Kategorie: Ostatní

Obsah postranní lišty

Oddíl postranní lišty

Hlášení rozhlasu
Hlášení ze dne 27.03

1. Prodejna potravin STEMD sděluje, že bude mít v pátek 29.3.2024 zavřeno. 2. Sokol Lipovec zve všechny své příznivce na úvodní domácí mistrovské zápasy v tomto kalendářním roce. V neděli 31.břez...

Přečíst celé hlášení >

Oddíl postranní lišty

Kalendář akcí
<< březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Oddíl postranní lišty

Oddíl postranní lišty

Patička stránky